Czym jest Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy?


znak_it_sam

Od 1 lipca 2018 roku na stronie internetowej www.biznes.gov.pl został uruchomiony Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy – system informatyczny, za pomocą którego przedsiębiorca będzie mógł dopełnić formalności związanych z założeniem i prowadzeniem działalności gospodarczej oraz uzyskać informacje np. w jaki sposób pozyskać środki na prowadzenie działalności gospodarczej, dowiedzieć się w jaki sposób uzyskać zezwolenie lub koncesje oraz złożyć odpowiedni wniosek.

Działalność i zadania Punktu Informacji dla Przedsiębiorcy zostały uregulowane w Ustawie z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy ( Dz.U.2018 poz.647).

Jakiego rodzaju sprawy można załatwić za pośrednictwem PIP?

Za pomocą Punktu Informacyjnego dla Przedsiębiorcy można na przykład:

  1. a) uzyskać zaświadczenia z
  1. b) Składać wnioski do:

Jednym z udogodnień dla przedsiębiorców przewidzianym w zadaniach Punktu jest informowanie właścicieli firm o istotnych dla nich wydarzeniach i terminach związanych z prowadzoną działalnością np. termin opłacania składek, termin złożenia wniosku o wznowienie działalności. Przekazywanie wiadomości o terminach odbywa się wiadomości e-mail lub wiadomości sms.

Jakie informacje można uzyskać korzystając z PIP?

Korzystając z systemu informatycznego PIP można uzyskać informacje na przykład o:

Informacje są dostępne dla każdej osoby po wejściu na stronę www.biznes.gov.pl po kliknięciu na jedną z zakładek tj. firma, inwestycje lub eksport. Natomiast, aby otrzymywać zaświadczenia, wnosić opłaty, składać wnioski oraz kontaktować się z urzędami za pośrednictwem strony konieczne jest posiadanie konta użytkownika na stronie oraz bezpiecznego podpisu elektronicznego lub Profilu Zaufanego na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (EPUAP).

Instrukcja zakładania konta na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej jest dostępna na naszej stronie internetowej pod tym LINKIEM

Proszę jednak pamiętać że w Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy znajdują się jedynie informacje oraz wskazówki o ogólnym charakterze. System informatyczny PIP nie świadczy usług doradztwa w indywidualnych sprawach (zob. art. 54 ustawy o CEIDG i PIP).

W jaki sposób założyć konto na stronie www.biznes.gov.pl?

Aby, założyć konto na stronie należy wykonać następujące czynności:

  1. Wejdź na stronę www.biznes.gov.pl
  2. Kliknij „Zarejestruj się”
  3. Podaj swoje imię nazwisko oraz adres e-mail
  4. Podaj hasło
  5. Zaznacz  „Zapoznałem się z Regulaminem”
  6. Kliknij „Rejestracja”
  7. Wpisz kod aby zakończyć rejestracje

Hasło powinno składać się z co najmniej: 1 wielkiej litery, 1 małej litery cyfry lub znaku specjalnego (np. @,!,%).

Na podany przez Państwa adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z kodem aktywującym konto. Jeżeli posiadają państwo Profil Zaufany w systemie EPUAP mogą się Państwo logować bez konieczności rejestracji .

Stan Prawy na: 25.07.2018
Opracował: Sławomir Stwora
Kancelaria Podatkowa Skłodowscy

Informacja o papierosach i tytoniu do palenia

30 October 2020
Przypomnienie o obowiązku przekazania informacji o papierosach i tytoniu do palenia za 10 miesięcy 2020 roku do 9 listopada 2020 roku Ministerstwo...

Dotyczy wszystkich podmiotów/Od 1 października nowe obowiązki nałożone na podatników przy wystawianiu faktur/nowy JPK VAT

24 September 2020
Od 1 października wystawiając faktury będą Państwo musieli nadawać specjalne kody towaromi usługom. Co to oznacza w praktyce? To oznacza konieczność dostosowania programów...

Spółki komandytowe - zmiany, informacja wstępna

24 September 2020
Na stronach RCL (Rządowe Centrum Legislacji) pojawił się projekt ustawy zmieniający wszystkie ustawy o podatkach dochodowych. Krytyczne (!) z punktu widzenia...

NIP na paragonie fiskalnym

15 October 2019
Na żądanie klienta przedsiębiorca ma obowiązek wystawić fakturę do zakupu zarejestrowanego na kasie fiskalnej  w terminie 3 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym...

Kwota najmu do opodatkowania

15 October 2019
Podstawową kwestią przy usługach najmu nieruchomości jest podpisanie umowy, w której strony określają wysokość czynszu. Czynsz, w przypadku otrzymania lub postawienia go do...

Split payment

15 October 2019
Z dniem 1 listopada wchodzi w życie istotna zmiana w rozliczeniu podatku VAT. Od tego dnia wiele towarów i usług została objęta obowiązkowym split paymentem.

Obniżka PIT

15 October 2019
Od 1 października w pierwszym progu podatkowym, czyli kwoty poniżej 85 528 zł brutto rocznie, podatek wyniesie 17,75 proc . zamiast 18 proc. Zmiana dotyczyć ma podatników,...

Nowelizacja VAT

29 August 2019
Z dniem 1 września 2019 roku wchodzi w życie nowelizacja VAT.  Jedną z istotniejszych zmian jest rozszerzenie katalogu podmiotów, które nie mogą korzystać ze...

Ustawa o cenach prądu – przypominamy o obowiązku złożenia oświadczeń

26 July 2019
Ustawa zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw, ustawę o efektywności energetycznej oraz ustawę o biokomponentach i biopaliwach...

Złożenie oświadczenia

13 June 2019
 Przypominamy: 30 czerwca - złożenie oświadczenia o braku obowiązku sporządzenia i złożenia rocznego sprawozdania finansowego.      

Wysyłając do nas zapytanie przez formularz kontaktowy wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych danych w celu odpowiedzi na Twoje pytania, zachęcamy do pozostania z nami w kontakcie – możesz dodatkowo zapisać się do naszego newslettera oraz wyrazić zgodę na przesyłanie informacji o naszych produktach, promocjach i ofertach.


Zgodę możesz wycofać w każdej chwili.

Administratorem podanych przez Ciebie danych jest Skłodowscy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Więcej informacji o przetwarzaniu danych przez przez nas znajdziesz w polityce prywatności.

Marki - siedziba
ul. Kościuszki 43, 05-270 Marki

tel. (+48 22) 242 60 00
fax (+48 22) 242 60 01

e-mail biuro@sklodowscy.pl
biuro@sklodowscy.pl

godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek
8:00 - 18:00

Warszawa - oddział
ul. Poznańska 16/4, 00-680 Warszawa

tel. (+48 22) 242 61 80

e-mail biuro@sklodowscy.pl

godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek
8:00-16:00

Wołomin - oddział
ul. Przejazd 3/5, 05-200 Wołomin

tel. (+48 22) 242 61 50

e-mail biuro@sklodowscy.pl

godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek
8:00 - 17:00

 

Białystok - oddział
ul. Branickiego 17A, 15-085 Białystok

tel. (+48 85) 733 09 70

e-mail biuro@sklodowscy.pl

godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek
8:00 - 16:00