Szanowni Państwo,
upłynął już ponad rok od kiedy stosujemy przepisy RODO.  W tym czasie wiele kwestii, które budziły wątpliwości, zostało wyjaśnionych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, m.in. w publikowanych przez organ poradnikach.
 
Poniżej link do Poradnika dla pracodawców:
https://uodo.gov.pl/pl/383/545
 
Jednym z podstawowych obowiązków każdego przedsiębiorcy, czyli administratora danych,  jest przekazywanie osobom, których dane przetwarza informacji szczegółowo określonych w art. 13 i 14 RODO.
Nie budzi wątpliwości, że obowiązek informacyjny powinien być realizowany również wobec wszystkich osób zatrudnionych (np. na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej).
 
Przypominamy,
PRZEDSIĘBIORCA  = ADMINISTRATOR DANYCH
Za zgodność przetwarzania danych z przepisami RODO pełną odpowiedzialność ponosi administrator.

Podstawa prawna:
  • Ustawa z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz.U. 2019 poz. 730
  • http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190000730
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE nazywanego ogólnym Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO)
  • https://uodo.gov.pl/pl/404/224

Opracowała Monika Kwiatkowska
Kancelaria Podatkowa Skłodowscy

Używamy plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z naszej witryny.