Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Na początku grudnia 2020r. przekazaliśmy Państwu informację:
Od 1 stycznia 2021 r. płatnicy i osoby fizyczne zlecający wykonanie dzieła na podstawie umowy o dzieło, będą mieli obowiązek zgłaszania umów o dzieło do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Dzięki zgłoszeniom ZUS będzie miał możliwość weryfikowania istnienia obowiązku ubezpieczeń społecznych osób wykonujących umowy o dzieło.
W związku z tym prosimy o przekazanie opiekunowi kadr i płac zawartych umów o dzieło. Umowy należy do nas dostarczyć następnego dnia po ich zawarciu lub na bieżąco przekazywać dane do sporządzenia takich umów.
Zgodnie z przepisami: zgłoszenie umowy o dzieło na formularzu RUD musi być dokonane w ciągu 7 dni od daty zawarcia umowy. Powyższe zgłoszenie będziemy wysyłać za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Jest to dodatkowy obowiązek po stronie Kancelarii, który w trosce o dobro Klienta będziemy realizować w ustawowym terminie. Aby wysłać dokument za pośrednictwem PUE Kancelaria musi posiadać dla wyznaczonych osób pełnomocnictwa (ZUS PEL) do celów reprezentowania płatnika składek w ZUS. Jeżeli zwrócimy się do Państwa z prośbą o zatwierdzenie takiego dokumentu (przekażemy go w wersji elektronicznej do wydruku i podpisu) to, należy go niezwłocznie przekazać do ZUS (ZUS PEL można wysłać również za pośrednictwem PUE).
Korzystając z okazji przypominamy, że:
Obowiązek rejestracji umowy o dzieło w ZUS nie dotyczy umów :
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów